Med den helt rigtige forberedelse, kan du nemt give din grafiker den information, der skal til for at han eller hun, kan lave det du ønsker -første gang! Her er nogle små fif til, hvordan du kommer godt fra start med en grafisk opgave.
1: Kort introduktion, beskriv dit firma helt kort, så din grafiker ved hvad det er der skal markedsføres, og kender jeres værdier.
2: Følelser, beskriv den følelse som dit brand skal frembringe. Ja det kan faktisk være svært, så brug gerne noget tid, på at få det defineret.
3: Look and feel, fortæl hvad for noget design du kan lide. Hvad finder du æstetisk og smukt, kom gerne med eksempler.
4: Andre brands, fortæl om hvilke andre brands, du synes gør det godt, og hvilke du ikke bryder dig om.
5: Konkurrence, hvem er jeres største konkurrenter, og hvordan skiller I jer ud fra dem. Hvad gør lige dit brand specielt.
6: Behov, hvad er det præcis du skal bruge til din kampagne eller branding. En webside, et banner, et katalog etc.
7: Budget, hvor meget skal der postes i projektet, og hvad forventer du at få ud af de penge. (din grafiker kan hurtigt fortælle dig om det er realistisk.)
8: Tid, der skal altid være en deadline, og jo før din grafiker kender den, jo bedre er det. “Hurtigst muligt” er ikke en deadline, dato på tak.