Content marketing på Facebook VS. indhold på din webside


Kan man nøjes med at dyrke sin Facebookside, og lægge indhold på den, uden at lægge det på sin webside?

Ja det kan man da godt, men hvorfor har du så en webside? Vi må gå ud fra, at du har en webside, med et formål. Lad os sige du har en booking portal. Her er formålet altså, at få folk ind og booke, det du udbyder. For at nå så langt, skal vi have folk ind på siden, lige der hvor de kan lave en booking.

Hvis du bruger alt dit krudt på at lave opslag på Facebook, og smide en masse indhold der, og ikke på din webside, ja så er det jo din Facebook side, som folk finder. Og hvis alt dit indhold ligge der. Hvorfor skal de så klikke ind på din webside? Og ind der hvor de kan booke, det du udbyder?

God contenct marketing handler altså om, at markedsføre din webside, ved at lægge godt indhold på. NÅR du så har gjort det, så skal du ud og lave noget god reklame for dit gode indhold, som kan lokke folk til. Det kan du for eksempel gøre via Facebook, ved at lave en teaser for dit indhold og linke til det på din webside.

NU har du fået kunden derind hvor du vil have ham, og når han har læst dit gode indhold, så har du selvfølgelig lagt en form for call-to-action i dit indhold, så han fristes til at klikke videre til en booking.

Det handler altså om at skabe godt indhold, og et godt produkt og DEREFTER kan du begynde at sprede budskabet på eks. de sociale medier. Svaret på spørgsmålet i staren må derfor være et rungende NEJ!

contentud