For en måneds tid siden var jeg til Møde og Eventmesse i Bellacenter med mit arbejde. Ud over at passe egen stand, var der tid til at gå rundt og se på de andres stande. Her kunne jeg, samme med min chef, konstatere at der var forbløffende mange stande, hvor man ved første øjekast faktisk ikke kunne se hvad det var de solgte, eller stod for.
Nogle havde bare et logo og et slogan, som faktisk ikke tydeligt fortalte var de solgte. Det var ikke til at se om de var et eventbureau, solgte kurser eller mødelokaler. Man skulle således spørge først hvad det var de solgte.
Når man påpegede over for dem, at det faktisk ikke fremgik af deres ellers flotte visuelle stand hvad det var de solgte, så kunne så de godt se fejlen.
Lige præcis den lektie tog vi med hjem.
Frem over når vi laver markedsføring på mit arbejde, så sikre vi os først og fremmest, at det tydeligt fremgår, at det vi sælger er overnatninger. Det har betydet at vi har måttet korrigere tekster i annoncer og bannere, og det er en god huskeregel at bruge, når man har lavet noget markedsføringsmateriale færdigt:
Fremgår det tydeligt hvad det er vi sælger?
Hvordan ser jeres messe, annonce og markedsføringsmateriale ud?
Fremgår det tydeligt hvad det er I sælger?