Er det bare mig der er gammel (41)? Eller hvornår blev det acceptabelt at medarbejdere på support telefoner og i kundeservice er dybt arrogante overfor den kunde/borger/virksomhed der henvender sig?
Jeg synes godt nok jeg bliver mødt af nærmest sukkende, bedrevidende og modargumenterende medarbejdere i øjeblikket.
Bevares jeg har også været frustreret når jeg har kontaktet diverse supporter. Det er man jo som regel når tingene ikke virker.
Inden for få dage har jeg været i kontakt med support hos både dansk retursystem, MitID erhverv, E-Boks og Digitaliseringsstyrelsen. Og stort set alle steder er jeg mødt af arrogante medarbejdere der både påstår at jeg lyver, retter mig i det jeg siger og har en masse fokus på alt andet end at løse mit problem.
Skal jeg se indad? Det tænker jeg ikke. For jeg synes ikke jeg er anderledes end tidligere. Jeg synes ikke det er mig der har ændret mig. Tvært imod synes jeg det er diverse supportere der har ændret sig. Hos Digitaliseringsstyrelsen måtte jeg simpelthen udtrykke at det var den mærkeligste samtale jeg nogensinde havde haft og at jeg følte at vi slet ikke talte samme sprog. Og nærmest tigge om at medarbejderen blot løste det problem jeg havde.
Og jeg ved det var bedre før i tiden. For da jeg selv var ung og ansat i en kundeservice, der blev vi netop trænet i at håndtere frustrerede kunder og få løst deres problem så de blev glade kunder. På en god dag kunne man også sælge dem noget mere.
Sådan er det åbenbart ikke mere.
Måske skal man blot spille gammel og dum når man ringer, så kan de være at man får noget hjælp?