Jeg har en del websider. En del af dem er hostet hos one.com. Deres politik er at hvis ens side bliver ramt af malwere (spamkoder og systemer), så suspendere de din side indtil du har fået det fjernet. Det er noget med sikkerhed.
Problemet er dog lidt at jeg selv skal ind og finde fejlen og rette den. One.com har selvfølgelig en supportafdeling men den kan ikke fjerne fejlen for mig. Der kan de kun henvise til en masse guides til hvordan du gør de. Problemet er bare at disse guides overlader en del gætterier til en selv.
”fjern koden med malwere, typisk en lang linje af tekst” – æhhmm ok. Jamen så gætter jeg på at det er det her stykke kode jeg skal fjerne i min html kode. Som jeg heldigvis ved bare en lille smule om.
Men nej nej jeg skal jo også ind og rode med min database og fjerne og erstatte filer her. Det driller også og det afhjælper ikke mit problem og faktisk aner jeg ikke om det jeg gør, er rigtigt.
Det tager mig en hel dag, seriøst timer… og jeg får stadig ikke fundet fejlen så jeg kan få min webside tilbage. Men one.com må ikke hjælpe mig. Kun fortælle mig hvordan jeg selv kan gøre det.
Så her er mit spørgsmål. Hvad gør hr. og fru Jensen der har købt en webside hos one.com og som oplever det her? Når jeg som kender en smule til html om web og databaser sidder en hel dag og river mig i håret og bander one.com langt væk ikke kan finde ud af det.
Så hvad gør I? Hvis I ikke lige kender en nørd der kan hjælpe jer? Betaler I så en nørd en formue for det? Forventer I ikke at dem der hoster jeres side også kan yde den service at få den op og køre igen når de har lukket den ned?