Hvorfor jeg har skiftet navn online – og hvorfor du måske også burde gøre det.


Hvis du arbejder inden for markedsføring, sociale medier, webdesign, kommunikation eller online salg og går op i at netværke, så kan det være en fordel at have et unikt navn. I hvert fald når det kommer til online verdenen og sociale medier.

Et navn der gør, at det kun er dit navn, der kommer frem, når nogle googler dig. Hvis du eks. hedder ”Jens Jensen” eller som jeg, noget så almindeligt som Line Juhl, så kommer der er hav af forskellige sider og personer frem når man googler navnet. Hvis du så gerne vil vise dine resultater frem, eller findes i dit netværk af kunder eller samarbejdspartnere, så kan det være svært.

Løsningen er faktisk ret enkel. Få dig et unikt navn online. Og nej du behøver ikke gå ned og få rettet dåbsattest, sygesikring og pas. Navnet er dit ”kunstnernavn”, dit professionelle online brand navn, som du kan benytte på alle dine online medier, i dit job, på sociale medier du gerne vil findes på. Eller på din webside, din blog, dine jobansøgninger og over for kunder og samarbejdspartnere. På den måde vil du i dit professionelle liv, være kendt under dit alias.

Og nej, lad nu nummerologi bogen ligge, og vælg et godt navn der giver mening. Har du et mellemnavn, der gør dig unik, så er det det mest åbenlys at benytte.

Er du i tvivl om hvor vidt dit navn er unikt, jamen så kan en enkelt Google søgning jo nemt besvare dit spørgsmål.

Jeg har for ca. en uge siden skiftet mit online navn fra ”Line Juhl” til ”Line Juhl Kronow” (Kronow er min mands efternavn, som jeg mente det var dybt besværligt officielt at skifte til, da vi blev gift i sin tid. Nu udnytter jeg det groft som mig online alias.) Jeg satser på at Google snart har fået styr på det, og at jeg bliver lettere at søge frem, for dem der måtte være interesseret i fremtiden.

line_juhl_kronow